Legyőzni a boldogtalanságot

2017.01.23

Éveken át tartó fájdalom, kétségbeesés és bizonytalanság. Velem van a baj? A világgal? Valamit rosszul csinálok? Úgy érzem, jó ember vagyok. Úgy érzem, tudok szeretni. Valami mégsem stimmel.

Magányosan ébredek, magányosan fekszem le aludni, magányosan beszélek, sétálok, lélegzek, álmodok, élek. Látom magam körül a többieket, hallom őket, de mégis magányos vagyok. Hiába a színes forgatag, a sok hajnalig tartó buli, zene, ital és barátok végtelenül magányos vagyok. Létem értelmetlen és üres. Várok és keresek. Rossz. Nagyon rossz volt. Valami olyasmi volt ez, amit magamnak sem mertem bevallani. Tudtam, hogy velem is baj van, és ha bármin is tudok változtatni, az csakis a saját attitűdöm, hozzáállásom, gondolkodásom és az ehhez tartozó viselkedésem lesz. Lassan kezdtem el, óvatosan. Fájt. A rengeteg felismerés, ráébredés fájdalmasan nyílalt a valahogy összetákolt, megtépázott, de legalább késznek hitt jellemembe. Minden le kell rombolnod, hogy újra építhesd az életed. 

Ha ehhez az kell, hogy kiszállj egy kapcsolatból, ott hagyd a munkahelyed vagy szembe szállj a szüleiddel és végre felnőttként kezeld saját magad, hát tedd meg! Senki nem fogja helyetted tisztelni saját magát.

Senki nem fogja helyetted tisztelni saját magát.

Az első lépés, hogy életedben először kérdezd meg úgy őszintén magadtól; mit csinálnál, ha bármit csinálhatnál? Ki szeretnél lenni, ha bárki lehetnél? Hogyan szeretnéd élni az életed, ha úgy élhetnéd, ahogy szeretnél? Ezek meghatározások sokszor nehezek, egyszerűen nem áll össze a fejünkben a kép mit is szeretnénk pontosan. Így érdemes azzal kezdeni önmagad definiálását mi az, amit biztosan nem szeretnél. Nem akarok tovább szenvedni. Nem akarok így élni. Ezt biztos nem szeretném tovább csinálni.

Ezután jön a következő lépés. Ha tudom, mit nem szeretnék, azt is tudom, hogy le kell állítani a folyamatot, amiben éppen benne vagyok, és nem szeretnék. Ezt pedig csak nagy elhatározottsággal, magabiztossággal és erővel lehet, amely képességek nincsenek ingyen, és nagy valószínűséggel nem is rendelkezel az adott élethelyzetben velük. Itt pedig életbe lép a harmadik pont; döntsd el min akarsz változtatni és adj időt magadnak. Nem kell megerőszakolnod magad, hogy változtass, ha még nem állsz készen. Hagyd a háttérben érlelődni a gondolatot. Mindent csinálj, ugyanúgy ahogy eddig, és érezni fogod azt a belső, mély megnyugvást, ami azt üzeni: "Tudom, hogy változtatni fogok. A döntés megszületett." Innentől kezdve, tudatosan és tudat allatt is mindent úgy fogsz rendezni, hogy az életed úgy változzon, ahogy azt eltervezted. A türelmes passzív-aktív várakozás után a változás bekövetkezik. Egyúttal darabokra is hullik minden, és földön találod magad a saját önsajnálatodban fetrengve. Ne ijedj meg ez normális. Innen tudsz újra építeni mindent.

Döntsd el min akarsz változtatni és adj időt magadnak.

Mielőtt az élet értelmet nyer, és a boldogság megtalál nagy feladat áll még előtted. Meg kell tanulni, szeretni, tisztelni és értékelni önmagad. Ez sem lesz egyszerű feladat, főleg, ha soha nem tanítottak meg rá. Reggelente a tükörbe nézni és azt mondani: szeretem magam! És felsorolni az összes belső és külső tulajdonságot, amit szeretek magamban és az életemben. Szeretem a hajam. Szeretem a szemem. Szeretem, hogy szeretem az embereket. Szeretek korán kelni és finomat reggelizni. Szeretek olvasni. Szeretek nagyokat nevetni(...)

Reggelente a tükörbe nézni és azt mondani: szeretem magam! 

Ezzel pedig még nincs vége. Az utolsó, amit tenned kell az az elengedés. Engedd el a görcsös ragaszkodást önmagadhoz és a boldogságodhoz. Ne keresd tovább, ne sóvárogj utána. Nyugodj bele, hogy bármit teszel úgyis rád fog találni. Ez az a belső nyugalom, amely mindig vigyázni fog rád, és őrzi az álmaidat. A boldogság már úton van hozzád, fölösleges erőszakkal kutatni. Azzal csak megijeszted.

"A boldogság olyan pillangó, amelyet - ha esztelenül hajszolsz, kergetsz - soha el nem érhetsz. De ha csendben leülsz egy mezőre, egyszer csak leszáll rád, és megajándékoz Téged."

Engedd el a görcsös ragaszkodást önmagadhoz és a boldogságodhoz. 



Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el